lauantai 23. tammikuuta 2016

Piristystä arkeen: Omena-kanelituorepuuro

No niin, ensimmäinen askel kohti pirteämpää arkea oli löytää uusia helppoja aamupalavaihtoehtoja, jotka vielä edesauttaisivat hyvinvointiakin.

Tässä olisi ensimmäinen mitä lähdin kokeilemaan, eli tuorepuuro! Meiltä löytyi sopivasti omenoita, joten valitsin ensimmäiseksi makuvaihtoehdoksi omena-kanelipuuron. Tuorepuurothan ovat jo vanha juttu, mutta mä vaan sytyn vähän hitaammin. :)


Tuorepuurot ovat helppoja tehdä illalla jääkaappiin odottamaan aamua ja nappailla kylmänä naamaariin aamupalalla. Pohja puuroihin on:

1 dl hiutaleita
1 dl nestettä(maito, vesi, piimä tms.)
1 dl massaa(jugurttia, rahkaa, banaania...)
marjoja,hedelmiä tms mausteita oman mieltymyksen mukaan.

Itse laitoin omaan puurooni
1 dl kaurahiutaleita
1 dl maitoa
1 dl jugurttirahkaa
1 omena
1 rkl kanelia
ripaus vaniljaa

Kun illalla maistoin tätä, ennen kuin laitoin jääkaappiin, olin ihan varma etten pysty sitä aamulla syömään. Ei ollut meinaan kauheaa herkkua, mutta aamulla sitten maku oli jo vähän muuttunut. Itse jäin ehkä kaipaamaan hieman jotain kirpeyttä ja happoa vaikka marjoista, sillä välillä tämä mun versio maistui jokseenkin raa'alta taikinalta. Mutta ihan positiivinen yllätys ja aion tosiaan seuraavaksi kokeilla marjaisaa versiota, jos se olisi vielä enemmän mun makuun. :)


Oletteko te ikinä kokeilleet tuorepuuroja ja onko teille antaa hyviä reseptejä?

Ps. Kiitos teille, jotka annoitte mulle piristäviä vinkkejä, pistän kokeiluun kyllä! :) 

2 kommenttia:

  1. Mä oon vissii vähä jäljessä ku en oo tämmösestä kuullukkaa tai sit en oo vaa reagoinu..
    Näyttää ainaki hauskalta idealta, että vois joskus kokeilla:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta tuntuu et yhdessä välissä noita hehkutettiin joka suunnalla. :) ja ei sillä, kannattaa kyllä kokeilla. :)

      Poista

Jätä toki kommenttia! :)