sunnuntai 8. toukokuuta 2016

Mun äiti

Onnea kaikille äideille! <3 Kaikista eniten onnea mun omalle äidille. <3 

Mun äiti on ihailtavan omistautunut meille lapsille, on ollut aina. Äiti on ollut kaikissa meidän touhuissa mukana. Luokkaretkillä se oli valvojana, myyjäisissä myymässä, lentopallossa kannustamassa, joukkueenjohtajana, kuskaamassa, partiossa leireillä kokkaamassa ja myöhemmin ihan muuten mukana.


Sillon nuorempana en ehkä osannut aina arvostaa sitä, kuinka paljon äiti meidän eteen teki. Nuorempana olin ehkä hieman enemmän isin tyttö ja vaikka edelleenkin olen isin tyttö, on mulle ja äitille kehkeytynyt erityisen läheinen suhde. Me soitellaan joka päivä ja ollaan hyvin läheisiä.

Äiti on kannustanut mua mun omissa jutuissa. Kannustamisen lisäksi äiti kehuu, jos on aihetta, mutta myös antaa palautetta jos on tarvis. Äiti ei kuitenkaan koskaan ole vaatinut liikaa, äidille on aina riittänyt se, että yrittää parhaansa.

Jos mun äiti on mahtava äiti, niin on se myös kerrassaan loistava mummi. Vaikka Alisa ja mummi ei ihan joka päivä näekään, puhelimessa vaihdetaan jutut lähes päivittäin. Eilen kun äitini soitti lentokentältä Alisa sanoi puhelun jälkeen "mummi, vaavi, ikävä." Se ehkä kertoo siitä kuinka tärkeitä isovanhemmat ovat Alisalle. Ihan kaikki neljä, jokaisesta puhutaan joka päivä.


Jos äiti on ollut omistautuva meille lapsille, niin sitä hän on totisesti myös Alisalle. Aina ennen kuin hän sopii omia menojaan, hän kysyy, tarviiko Alisa häntä silloin. Vaikka sanon äidille, että hänen pitäisi myös muistaa tehdä niitä omia juttuja tiedän, että Alisa menee aina kaiken edelle.

En tiedä miten voisin tarpeeksi kiittää äitiä kaikesta, mitä hän tekee mun ja meidän perheen eteen. Parasta on kuitenkin nähdä miten onnelliseksi Alisa hänet tekee. Toivon, että Alisa ja mummi pysyvät aina yhtä läheisinä.

Kiitos äiti, että olet mun äiti ja Alisan mummi. <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki kommenttia! :)