maanantai 27. helmikuuta 2017

Parisuhde-sporttiviikonloppu

Kukapa sitä ei haluaisi lauantaiaamuna herätä aamuviideltä ja startata kohti Keski-Suomea? Yllättävän pirteinä sitä kuitenkin taas startattiin vanhempieni luota Alisan kömpiessä mummin viereen takaisin nukkumaan.

Kisareissut alkaa taas hiljalleen ja tällä kertaa kohteena oli Saarijärvi ja kaksipäiväiset kisat. Isäni oli juuri ostanut uuden tilavamman auton, jonka takaosaston valloitin kokonaan itselleni Samulin ja isäni istuessa etupenkeillä. Useamman tunnin matkalla maisema ehti vaihtua muutamaan kertaan ja nautin ikkunan läpi valostuvasta talvisesta aamusta ja sen kauneudesta ja rauhallisuudesta.

Päivä meni perillä tietysti kisatouhuissa, mun ja Samulin nauttiessa kisoista ihan sisätiloissa onneksi. Hyvissä ajoin ennen iltaa pääsimme kuitenkin lähtemään kohti Kylpylähotelli Summassaarta, missä olimme yötä.

Meillä oli koko viime arkiviikko iltamenoja ristiin, milloin minä olin töissä milloin Samuli ja yhteistä aikaa ei arkipäiviin juuri mahtunut. Ihanaa siis, että saimme viikonloppuna nauttia yhteisestä ajasta ja reissu tuntui pieneltä lomalta, vaikka kisareissulla oltiinkin. Meillä oli mukava kahdenhengen huone, missä oli suuret ikkunat ja kauniit maisemat sekä lähes tuliterä kylpyhuone.

Olimme sopineet Samulin kanssa (lue: minä olin päättänyt), että lauantai-iltana hieman kuntoilemme lenkkeilyn ja uimisen merkeissä, koska oli kerrankin ylimääräistä luppoaikaa ja hyvät puitteet. Summassaari sijaitsee nimestäkin päätellen saaressa ja suuntasimmekin heti rantaan ihailemaan maisemia. Kävelimme hetken rannassa, mutta jäälle emme lähteneet mun pelkoni ja kovan tuulen takia. Päätimmekin suunnata kylpyläosastolle.

Hotellista löytyi yksi hieman isompi ja yksi pienempi allas ja samaan aikaan altailla oli paljon muitakin, joten jouduimme uidessamme hieman väistelemään muita ihmisiä. Onnistuimme kuitenkin uimaan hyvän tovin ja käsistä ja jaloista päätellen uiminen oli ihan hyvää treeniä.

Uimisen jälkeen kävimme vielä illallisbuffetissa, missä oli oikein hyvää ruokaa. Ensimmäistä kertaa ehkä ikinä onnistuin syömään sopivasti, mutta en liikaa. Illalla ei ollut turvonnut ja öklöpöklö olo vaan oikeasti todella hyvä!

Lähdimme ajoissa kohti hotellihuonetta ja katsoimme hetken televisiota kunnes oli pakko todeta, ettei silmät pysy auki. Aamulla heräsimme taas virkeänä aamupalan kimppuun ja kohti kisapaikkaa.Kisat saatiin hyvissä ajoin loppuun kirpeässä pakkasessa ja pääsimme mukavaan aikaan kotimatkalle.

Viikonlopusta ja hyvä fiilis, yleensä kisaviikonloput on tosi raskaita ja pyrin välttämään näitä kaksipäiväisiä kisoja loma-aikojen ulkopuolella. Nyt täytyy kuitenkin todeta, että tuli ihanasti levättyä, vähän kuntoiltua sekä nautittua Samulin seurasta. Kai se näkyi myös ulospäin, sillä Samuli totesi mun olleen erityisen hyvällä tuulella koko viikonlopun. :D

Oli kyllä jo vähän Alisaa ikävä puheluista huolimatta, onneksi hänellä oli ollut vaikka mitä kivaa laskiaispuuhaa mummilassa! <3

Alkoi kyllä vähän huvittamaan kun viime aikoina on tullut vietettyä useampikin hotelliviikonloppu ja kevään aikana luvassa on vielä pari. Mahtavia irtiottoja jokaikinen. Ihanalla viikonlopulla hyvä startti uuteen viikkoon!

1. Parisuhdeviikonloput on kyllä niin tärkeitä! Ihana idea yhdistää siihen myös liikuntaa. Teille sattui tosi upeet säät vielä! Kyllä tuollaisen viikonlopun jäljiltä saa tosiaan kivan startin seuraavalle viikolle. Olette onnekkaita, kun on siihen noin usein mahdollisuus.

Meillä on tosi harvoin mahkuja pitää parisuhdeviikonloppua, noin kerran vuodessa. Ollaankin sitten karattu ulkomaille kahdestaan pitkäksi viikonlopuksi. Ollaan käyty Pariisissa, Madridissa, Ateenassa ja tänä vuonna mennään Ukrainaan. :) Tuntuu kivalta olla täysin arjen ulkopuolella muutama päivä. Saa kunnolla nukkua ja ladattua akkuja.

Jos haluat lukea mun kirjoituksen meidän parisuhdematkasta, löytyy viimeisin reissu tästä:
    lomalla ilman lapsia - parisuhdematka Ateenaan

2. Oli kyllä todella hyvä sää! Ja ihana reissu. Meillä on tosiaan ihan mahtava tukiverkosto ja sen avulla päästään suht usein viettämään parisuhdeaikaa. Tulevaisuudessa kun Alisa on vielä hieman isompi, olisi tarkoitus lähteä kanssa säännöllisesti kaksin ulkomaille, ihanissa paikoissa olette käyneet! Täytyy käydä lukemassa teidän reissusta! :)