perjantai 26. lokakuuta 2018

NÄISTÄ HAAVEILEN JUST NYT!

Jokainen meistä haaveilee erilaisista jutuista. Ehkä jokainen haaveilee lottovoitosta, kuten minäkin vaikken koskaan edes lottoa! Lisäksi mä haaveilen monista pienistä asioista, olen esimerkiksi jakanut täällä mun sisustushaaveita tai vaatekaappihaaveita. Nyt ajattelin mennä piirun verran syvemmälle ja jakaa sellaisia vähän isompia haaveita, jotka haluaisin joskus toteuttaa. 

Näiden kaikkien haaveiden toteutuminen ei ole lainkaan varmaa, sillä ne vaativat esimerkiksi aikaa tai rahaa siten, että tällä hetkellä niiden toteuttaminen tuntuu erittäin hankalalta tai epätodennäköiseltä. Osa kuitenkin on sellaisia, että ehkäpä ne oikeasti joskus toteutuvat.



NÄISTÄ HAAVEILEN JUST NYT:




Vaellus erämaassa

Haluaisin lähteä vaeltamaan esimerkiksi Lapin erämaahan pidemmäksi aikaa. Pidemmällä ajalla tarkoitan esimerkiksi viikkoa tai kahta... En tiedä olisiko musta sellaiseen pari viikkoiseen teltassa, mutta toisaalta, olenhan mä ollut partiossakin. Partiolaisena kävin kerran Kuusamossa vaeltamassa, nyt aikuisena tuntuu, etten silloin osannut arvostaa ja nauttia siitä yhtä paljon kuin nyt. Haluaisin vaan viedä sen vaeltamisen vähän vielä pidemmälle. Olen tähän saakka aikuisiällä tehnyt vain päiväretkiä, ehkä voisin tämän unelman toteuttamista jatkaa esimerkiksi viikonloppuvaelluksella.

Suurin yksittäinen rajoittava tekijä on tässä aika. Musta tuntuu, ettei mulla ole koskaan aikaa toteuttaa tällaista pidempää vaellusta. Kiinnostavimmalta tuntuisi just nyt syysvaellus Lapin ruskassa ja yöpyminen autiotuvissa.

Kuuntelen välillä kateellisena kun mun työkaveri kertoo hänen erämaavaelluksista. Olen nähnyt näiltä reissuilta upeita kuvia. Just jotain sellaista mäkin haluaisin joskus! Ehkä mun on kuitenkin hyvä ensin vähän harjoitella...








Muutto Lappiin yhdeksi talveksi

Lappi-teemalla jatketaan... Lappi ei tässä kohtaa tarkoita Oulua tai Rovaniemeä vaan ennemmin Kilpisjärveä tai Utsjokea. Haaveilen muuttavani oikein pohjoiseen Lappiin vuodeksi tai edes yhdeksi talveksi. Tämä haave syntyi viime vuonna siihen pahimpaan kiire- ja väsymyspiikkiin, halusin vain päästä johonkin tosi kauas missä on hiljaista ja rauhallista.

Voi olla, että mun kuvitelmat Lapissa asumisesta on liian ruusuiset, omissa haaveissani meidän perhe eläisi siellä tosi yksinkertaisesti rauhassa hankien ja tunturien keskellä. :D Todellisuus voisi olla toinen tietysti... Ehkä olisin viikon jälkeen valmis tekemään paluun Etelä-Suomeen.

Tämän unelman tiellä on asuntolaina, en todellakaan haluaisi myydä meidän kotia täällä ja ajatus vuokraamisesta vieraalle tuntuu vähän epämukavalta. Jostain pitäisi kuitenkin repiä rahat asuntolainaan ja Lapissa asumiseen. Niin ja mun haaveissahan me emme kävisi tuolloin kodin ulkopuolella töissä. Ymmärrettävästi tämän unelman tiellä on monta mutkaa, mutta ehkä vielä joskus. Viimeistään eläkkeellä.



Autolla Amerikan halki

Tää on ehkä vähän sellasta basic-kamaa. Sillä kukapa ei haaveilisi road tripistä Amerikassa? Niin ja siis mun unelmissa ajan vanhaa rämisevää jenkkiavoautoa stetsoni päässä ja flanellipaita päällä. :D 

En kyllä varmaan uskaltaisi pysähtyä yhdelläkään bensiksellä keskellä ei mitään, olen liikaa katsonut amerikkalaisia kauhuelokuvia ja takapenkillä vaanivia murhaajia.



Lasitettu terassi

Tää on sellainen unelma, mitä mietin pitkään laitanko edes tähän, sillä mä vakaasti uskon, että me toteutetaan tää lähiaikoina. Haluaisin meidän terassille lasituksen. Oikeastaan lasiseinä riittäisi, sillä kattona mun ajatuksissani toimii meidän yläkerran parveke.

Haaveilen tästä lasihuoneesta meidän terassille, laittaisin sinne sohvanurkkauksen ja kasveja, villeimmissä haaveissa haluaisin ulkoporealtaan terassin nurkkaan.

Mun kuvitelmissa elementit vaan napsautetaan paikoilleen suit sait ja lasiseinä on valmis! Mut kuitenkin pudotettiin maan pinnalle ja kerrottiin, että homma vaatinee myös jotain pohjatöitä.


***


Mun mielestä on kiva unelmoida erilaisista asioista, isoista ja pienistä. Unelmia ja haaveita pitää joskus myös toteuttaa, vaikka se vaatisi aikaa, työtä ja panostusta. Ehkä just siksi valitsin juuri nämä neljä haavetta: ne vaativat työtä ja aikaa, mutta ne eivät ole mahdottomia. Ehkä jonain päivänä olen toteuttanut näistä jokaisen. Tai sitten niiden tilalle on tullut uusia. Unelmien vaihtuminen ei ole epäonnistumista, se on elämää. :)

Ihanaa viikonloppua!

Mistä sinä haaveilet?

2 kommenttia:

  1. Kivoja haaveita, täytyiskin oikein pysähtyä miettimään omiani. Kiva blogi sulla, jäin lukijaksi, tervetuloa "kylään":
    https://mansikoitajavaahtokarkkeja.blogspot.com

    VastaaPoista

Jätä toki kommenttia! :)