lauantai 16. tammikuuta 2016

Paistaa se aurinko joskus risukasaankin

No enpä olis uskonu, että pari päivää TÄN postauksen jälkeen saan kertoo teille tällaisia uutisia...

Nimittäin maanantaina tuon postauksen jälkeen sain soiton ja kutsun mennä käymään eräässä rekrytointifirmassa. Kävin siellä ja pääsin haastatteluun itse yritykseen tiistaiksi. Siellä sitten olin ja tässä sitä ollaan! Eilen sain soiton, sain paikan! Niiiiiin siistiä! Tämä niin paljon helpottaa meidän tilannetta, sillä on ihan eri lähteä katselemaan omaa asuntoa kun meillä molemmilla on nyt vakituiset kokoaikaiset työpaikat.

Ajattelin nyt myös samalla vähän kertoa teille mun työnhausta ja taustasta. Kuvina on mun viimeisin haastatteluasu, tosta paidasta tulee takuulla mun luotto työpaita, siisti ja mukava päällä. Tosin tämä uusi työ ja työpukeutuminen tarkoittaa sitä, että mä saan mennä hyvällä omalla tunnolla vähän shoppaileen uusia vaatteita! :)  Pahoittelut kuitenkin kuvien laadusta, päivä oli tosi synkkä ja pimeä, mun hovikuvaaja oli myös töissä päivän, joten jouduin vähän soveltamaan. :)



Mullahan on työkokemusta kertynyt monipuolisesti ravintola-alalta niin työntekijänä kuin esimiehenäkin. Koulutuksena mulla on AMK tutkinto Palvelujen tuottamisen ja johtamisen koulutusohjelmasta, josta valmistuin 2014. Onneksi mä olen saanut tehdä monipuolisesti muun muassa talous- ja henkilöstöhallintoa, sillä äitiyslomalla tajusin, ettei ravintolamaailma ole se mitä haluan tehdä jatkossa.

Mielessä pyöri lähteä opiskelemaan, mutta päätin kokeilla jos pystyisin monipuolisen työtaustani ansiosta hieman vaihtamaan alaa ilman uutta tutkintoa.


Niimpä aloin syksymmällä katselemaan hiljalleen töitä ja hainkin aina kun oli tarjolla sellainen työ mihin oikeasti halusin. Olin toisaalta aika yllättynyt, koska pääsin yhteensä neljään haastatteluun, vaikka yksikään paikoista ei ollut ihan täysin omaa alaani. Välillä tietenkin "valitettavasti tällä kertaa valinta ei kohdistunut teihin" sähköpostit alkoivat tympiä. Kaksi näistä paikoista joissa olin haastattelussa olivat sellaisia, joiden ohi meneminen ei lopulta kauheasti haitannut, mutta yhdessä perintäfirmassa olin jo todella pitkällä jääden kuitenkin toiseksi, se harmitti hetken. Näin jälkeenpäin ajateltuna hyvä, etten päässyt sillä nyt saamani paikka on kyllä parempi. :)

Ajattelin listata tähän muutaman vinkin, jotka itse koin tärkeäksi työnhaussa, toivottavasti niistä olisi apua sellaisille, jotka uutta työtä etsivät tai vaikka kesätyöhakuun.
  • Panosta hakemukseen, kuva olis kiva. Lisäksi räätälöi hakemus jokaisen paikan mukaan, älä lähetä joka paikkaan samanlaista hakemusta.
  • Painota osaamisessasi niitä asioita, jotka on haettavassa työssä tärkeitä. Älä kuitenkaan huijaa tai liioittele.
  • Haastattelua varten tutustu työpaikkaan ja yritykseen esimerkiksi nettisivujen tms. kautta. Se antaa kiinnostuneen vaikutelman hakijasta.
  • Mieti myös mitkä on sun heikkouksia ja miten esität asian niin, ettei haastattelija näe sua sopimattomana vaan kehittymiskykyisenä.
  • Muista myös, että itseään saa ja pitää kehua, ei kuitenkaan liikaa.
  • Ole itsevarma ja luota itseesi! Itsevarmuus näkyy kyllä ulospäin.
Tässä olisi siis mun ja mun muutaman ystävän ideoimia vinkkejä työnhakuun. Meillä on whatsapp-ryhmä, jossa viisi viisasta naista lyö usein päänsä yhteen ja sieltä saa aina vinkkejä ja tukea. Ollaan tutustuttu ammattikorkeassa ja pidetään edelleen tiiviisti yhteyttä, vaikka ollaankin jakauduttu ympäri Suomea. Maaliskuussa onneksi on luvassa reissu Helsinkiin ja ilta tyttöjen kanssa. :)

Tulevaisuudessä siis työskentelen vakuutusyhtiössä ja luvassa siisti sekä säännöllinen toimistotyö, mutta joka taatusti tarjoaa kaipaamiani haasteita. Työt aloitan helmikuun puolessavälin, joten ehdin tässä vielä hyvän aikaa olla kotona ja hoitamaan Alisan hoitokuviot lopullisesti kuntoon. Paikkahan hänellä on kyllä jo meidän lähipäiväkodista. Haluan kuitenkin, että hoidon aloittaminen sujuu mahdollisimman pehmeästi. :) Kovin syvällisesti en varmaankaan tule työstäni täällä blogissa puhumaan. Halusin kuitenkin kertoa teille tästä tämän verran, koska niin onnellinen tästä olen. Toivottavasti tästä urkenee ura finanssialalla, uskon että tämä on todella hyvä askel mun uran kannalta ja odotan jo innolla, että pääsen hommiin! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki kommenttia! :)