maanantai 8. lokakuuta 2018

33 KYSYMYSTÄ

Viime viikkoina blogeissa on paljon kiertänyt tämä Pupulandia -blogista lähtöisin oleva 33 kysymystä ja vastausta postaus ja tässä mun versio siitä!

***

Avioliittoja: 1
Meidän häitä on puitu täällä blogissakin paljon. Hääpäivästä tuli äskettäin ensimmäinen vuosi täyteen. Edelleen herään aamuisin mielelläni Samulin vierestä ja saman hepun viereen menen mieluiten illalla nukkumaankin.

Kihloissa: Kerran

Yksi varsinainen kerta riitti, Tulin purkaneeksi sen myöhemmin ja toista kertaa en enää halunnut mennä. Me emme siis varsinaisesti kihlautuneet Samulin kanssa sormuksia vaihtamalla, päätimme ainoastaan mennä naimisiin.


Lapsia: 1

Yksi riittää tällä hetkellä. Kuka tietää, ehkä joskus enemmänkin tai sitten ei.
Lemmikkejä tällä hetkellä: 0
Alisa on eläinihminen, minä ja Samuli varsinaisesti ei olla. Ehkä joskus voisin ottaa koiran, mutta en juuri nyt.
Leikkauksia: 0
Olen ollut onnekas ja säästynyt näiltä.
Tatuointeja: 0
En erityisemmin pidä tatuoinneista. Mua mietityttää se niiden lopullisuus tai miltä ne näyttää joskus vuosien päästä. Mulla ei ole oikeastaan koskaan ollut hinkua ottaa tatuointia, joskus satunnaisesti olen miettinyt jonkun pienen kuvan ottamista, mutta oikeastaan ei ehkä tunnu ihan mun jutulta. Joillekn tatuoinnit sopii, mutta mulle en usko sopivan.

Lävistyksiä: 0/1

Vain korvikset. Vähän sama kuin tatuointien kanssa, en koe ihan omaksi jutukseni. Teininä olisin halunnut kaikenmaailman lävistyksiä navasta silmäkulmaan, onneksi äiti kielsi!






Muuttoja: 10

Lapsena Viialan sisällä pari kertaa, sitten Hämeenlinna, Viiala, Tampere ja sieltä Turun suunnalle, missä ollaan nyt asuttu viitisen vuotta ja täälläkin asutaan jo kolmannessa asunnossa. Muutama vuosi sitten tuntui siltä, että muutan jatkuvasti, onneksi nyt on hieman rauhoittunut. Nykyisen kodin toivon olevan pitkäaikainen, ehkä asutaan tässä vielä eläkkeellä. Meidän koti on niin kiva ja juuri sopiva meille.
Ampunut aseella: kyllä
Mummun veli opetti mut ja serkkuni ampumaan ilmakiväärillä. Se oli joskus melkein parikymmentä vuotta sitten, sen jälkeen en ole kokeillut.
Ottanut lopputilin: muutamia kertoja
Ehkä jotain viis kertaa? Olen pari kertaa vaihtanut työpaikkaa ja kerran otin lopputilin koska muutin toiseen kaupunkiin. Nuorena otin lopputilin puhelinmyyjän pestistä, se oli ainoa kerta kun irtisanouduin siksi, etten pitänyt työstä. Muuten olen ollut onnellinen ja saanut työskennellä kivoissa työpaikoissa kivojen ihmisten kanssa, kuitenkaan nämä eivät ole olleet mitään loppuelämän työpaikkoja. Nykyisessä työssä olen ollut kohta kolme vuotta ja just nyt tuntuu, ettei ole kiirettä vaihtaa firmaa ja hyvä niin.

Ollut saaressa: monesti

Kaikenlaisia saaria on tullut koluttua. Joskus haaveilen omistavani jonkun pienen torpan kesämökkinä saaresta. Toisaalta, en erityisemmin pidä veneilystä, että ehkä tämä olisi vähän huono yhdistelmä.

Autosi: Opel Astra

Vuosi sitten vaihdettiin mun pieni Hondani isoon farmariin, vaikka aina sanoin etten halua farkkua! Vuoden jälkeen olen vaihtanut mielipidettä, enkä enää halua vaihtaa pois farmarista. Ooppeli on meidän ykkösauto ja kilometrejä sillä tuleekin aika paljon. Olen vähän haaveillut uudesta autosta, vaikka nykyisestä tykkäänkin paljon. Meillä yleensä autonvaihtoprosessi kestää aika kauan, kiitos rakkaan autoinsinööri aviomieheni, hän ei yleensä kelpuuta ehdottamiani vaihtoehtoja.

Ollut lentokoneessa: useasti

Kotimaassa en matkusta ikinä lentäen, mutta ulkomaille olen lentänyt useasti. Tykkään olla lentokoneessa! 

Onko joku itkenyt vuoksesi: todennäköisesti.

Ilosta, surusta ja varmaan vihastakin.

Ollut rakastunut: kyllä

Monesti sitä on luullut olevansa rakastunut. Nyt kuitenkin luulen että olen oikeasti ollut rakastunut tasan kerran. Siis Samuliin tietysti!

Ollut ambulanssissa: kyllä

Miten pitkään, että vastaus tähän on ei, mutta päätin sitten vastata kyllä. Mun harrastuksessa pitää käydä ambulanssissa tarkistuksessa kisapaikalla, jos kaataa kilpa-auton katolleen. Mulle on näin käynyt joskus kymmenen vuotta sitten kaksi kertaa ja tuolloin olen käynyt tarkistuksessa. Kummallakaan kerralla vauriot olivat vain henkisiä ja koskaan en ole ambulanssilla mennyt sairalaan tms.

Luistellut: kyllä

Lapsena ihan sikana. Melkein asuin luistinradalla. Nykyään mulla ei ole enää luistimiakaan. Viime talvena Alisa aloitti luistelemaan, ehkä mäkin hänen myötä innostun uudelleen. Luulen, että äitini kätköistä saattaisi löytyä vielä luistimetkin, pysyisinköhän enää pystyssä?

Surffannut: en

Vaikuttaa ihan liian hankalalta. Tai no, olen mä netissä surffannut...;)

Ollut risteilyllä: kyllä
...ja paljon. Lapsena käytiin usein risteilyllä ja kyllä mä nyt aikuisenakin olen muutaman kerran vuodessa käynyt. Eniten Ruotsissa, mutta välillä myös Tallinnassa. Parin viikon päästä mennään taas! Mä tykkään käydä laivalla, tällä hetkellä mun suosikki on Viking Grace.

Ajanut moottoripyörällä: en

Jossei mun punaista moposkootteria lasketa niin en ole itse ajanut. Joskus olen ollut kyydissä kyllä. Samuli hinkuaa välillä moottoripyörää, mutta mä olen kieltänyt moiset hullutukset. Ihan liian vaarallista.

Ratsastanut hevosella: kyllä

Joskus lapsena harrastin hetken ratsastusta, mutta ei ollut mun juttu. Blogiyhteistyön merkeissä pääsin kuitenkin keväällä kokeilemaan ratsastusta aikuisiällä. Fiilis tuosta oli tosi positiivinen ja voisin kyllä mennä uudelleenkin. Voisin käydä vaan ratsastamassa, jos joku muu laittais hepan kuntoon ja tunnin jälkeen purkais varusteet pois. Pelkään hieman hevosiakin, joten ahtautuminen sellaisen kanssa pieneen karsinaan ei houkuttele.

Lähes kuollut: en 

Tässäkin suhteessa olen ollut onnekas ja mitään kovin läheltä piti tilanteita ei ole koskaan käynyt ja hyvä niin.

Ollut sairaalassa: kyllä

En onneksi kovin montaa kertaa. Pisimpään tietysti silloin kun Alisa syntyi. Niin ja joskus ihan pienenä olen ollut jonkin aikaa.

Suosikkihedelmä: banaani

Kuuluu mun aamuun melkein joka päivä.

Aamu vai ilta: ilta

Haluaisin olla aamuihminen ja olen yrittänyt ryhtyä sellaiseksi. Mä olen vaan toivottoman huono heräämään. Musta olis joskus ihana herätä vaikka kuudelta ja nauttia hiljaisuudesta ja aamusta. Työaamuisin nukun niin pitkään kuin suinkin on mahdollista ja eihän se erityisen nautinnollista ole. (Tänä aamuna heräsin jostain syystä hyvissä ajoin, join kahvia ja söin aamupalaa rauhassa, näitä aamuja lisää!!!)

Lempiväri: valkoinen ja musta

Mä olen aina ollut tosi huono sanomaan mikä mun lempiväri on. Ei mulla oikeastaan ole sellaista. Valkoista tykkään käyttää esim. sisustuksessa, mutta ei liikaa ja sitten taas musta on mulla vaatteissa lemppari.

Viimeisin puhelu: Äiti

Puhun eniten puhelimessa äitini kanssa. Useinkaan meillä ei ole mitään asiaa, ainakaan minulla, mutta tykkään muuten vaan jutella äitin kanssa. Muuten olen tosi huono puhumaan puhelimessa muuten kuin töissä, en oikeastaan koskaan vastaa tuntemattomiin numeroihin.

Viimeisin viesti: seurajuttuja

Kuulun meidän autourheiluseuran hallitukseen ja niitä juttuja tulee usein hoidettua viestein. Viestejä tulee päivän aikana yleensä aika paljon ylipäätään, on kaikenlaisia ryhmiä jne. joista viestimäärät on joskus suuria.

Nähnyt jonkun kuolevan: en

Ei ole osunut kohdalleni.

Kahvi vai tee: kahvi

Ennen en juonut kumpaakaan, nykyään pidän molemmista. Kyllä mä silti kuitenkin valitsen hyvän kahvin.

Paras piirakka: omena tai tomaatti-vuohenjuusto

Omena on perus, mutta niiiiin hyvää. En pidä kauheasti suolaisista piirakoista, mutta tomaatti-vuohenjuusto on poikkeus!

Kissa vai koira: koira

Sinänsä molemmat ok, mutta koirista pidän enemmän. Nyt kun vanhemmillani ei enää ole koiraa (Kami<3), suosikkikoirani on siskoni koira Helmi, vaikka sen haukunta saakin mut välillä hulluksi. ;)

Paras vuodenaika: kevät tai syksy

Oikeastaan pidän kaikista vuodenajoista, mutta kevät ja syksy on suosikit ja etenkin nyt syksy!

2 kommenttia:

  1. Mukava postaus ja useampi kohta oli kuin minun ajatuksista.
    Mukavaa alkanutta viikkoa!

    VastaaPoista
  2. Kiva postaus! Itsekkin olen alkanut pitämään syksystä. Raikas, kuulas ilma, syksyn värit, pimenevät ilmat.

    VastaaPoista

Jätä toki kommenttia! :)