tiistai 2. lokakuuta 2018

Miksi rakastan syksyä?

Syksy jakaa mielipiteitä. Toiset masentuu syksystä ja toiset rakastaa syksyä. 
Kumpaan leiriin sinä kuulut?

***

Mulle syksy on useamman vuoden ollut tosi kiireistä aikaa, mutta samalla syksyssä on jotain tosi voimaannuttavaa. Syksyisin musta tuntuu, että pystyn ihan mihin vaan, olen täynnä touhua ja sitten loppusyksystä huomaan, että olen ihan piipussa. ;) Ehkä tänä syksynä on toisin.

Miksi minä sitten rakastan syksyä? Rakastan pimeneviä iltoja, vaikka valoisissa kesäilloissakin on sitä jotain. Rakastan kietoutua vilttiin sohvan nurkkaan ja uppoutua johonkin hyvään kirjaan.  Sytytän kynttilät ja sisustusvalot ja nautin niiden tunnelmasta. Rakastan keitellä iltateet rauhassa ja loppusyksystä nauttia myös glögistä. Osa tykkää nauttia glögiä ympäri vuoden, mutta mä haluan pitää sen siellä loppusyksyssä, koska glögistä tulee niiiiiiin jouluinen fiilis.






Syksy on myös sohvaperunoiden parasta aikaa, kun joka viikko tuntuu alkavan jokin uusi hyvä sarja. Itse tykkäänkin kotimaisista sarjoista ja juuri nyt niitä tuntuu tulevan vaikka joka päivä!

Syksy on muutenkin uuden alku. Meidän perheessä ainakin on aloitettu uusia harrastuksia ja innostuttu uusista taidoista. Vielä kun itse saisin itseäni niskasta kiinni niin homma olisi bueno!

Mä rakastan toisaalta myös sitä, että kaikesta uurastuksesta ja puuhailusta johtuen, olen iltaisin todella väsynyt. Siksi mä nukun nyt paremmin. Mulla on välillä ollut vaikeuksia nukahtamisen kanssa, en ole tuntenut väsymystä iltaisin ja unen saaminen on vienyt aikaa. Tuolloin olen kärsinyt väsymyksestä aamuisin ja päivisin. Nyt olen jälleen saanut käännettyä rytmin siten kuin sen tulisi ollakin ja aamuisin olen ollut pirteämpi, samoin työpäivän aikana.

Syksyssä rakastan myös kirpeitä aamuja ja lämpimiä vaatteita. Kesä ja lämmin on kiva, mutta jotenkin olen vaan niin paljon enemmän sinut paksujen neuleiden ja nilkkurien kanssa. Paras ilma ulkoilulle on ehdottomasti aurinkoinen syyspäivä. Toivottavasti ehditään tänä syksynä vielä retkelle jonain täydellisenä syyspäivänä.


Minä rakastan syksyä!

1 kommentti:

  1. Sama juttu: alkusyksystä olen ihan hurja touhottaja, kaikkeen on energiaa. Kun illat pimenevät ja aamuisinkin on pimeää kun lähtee töihin niin olen taas ihan loppu! Syksyssä on ihanaa värikkäät lehdet, raikas ilma, sumuiset aamut ja takan polttaminen.<3

    VastaaPoista

Jätä toki kommenttia! :)