torstai 22. marraskuuta 2018

MIKÄ IHMEEN IMURIPUUTERI?

*imuripuuteri saatu.



Mitä on imuripuuteri? Onko siinä mitään järkeä ja toimiiko se?


Herkku ja Lahja Murenan goodie bag piti sisällään purkillisen imuripuuteria ja lupasinkin kirjoitella siitä teille kokemuksia. Mulla ei aikaisemmin ollut mitään käsitystä, mitä on imuripuuteri.

Blogi-illassa mulle kerrottiin, että moinen imuripuuteri raikastaa kodin tekstiileitä ja poistaa pintalikaa lisäksi se raikastaa myös imuria. Tajusin, että olen joskus käyttänyt ruokasoodaa samaan tarkoitukseen. Oikeastaan mä suhtauduin aluksi aika skeptisesti koko imuripuuteriin.





Kotona päätin kuitenkin kokeilla moista. Ensin kun aloin ripotella puuteria matoille ja sohvalle, tuoksu oli ehkä vähän liian vahva omaan makuuni. Huomasin, että mun purnukka oli keskivahvaa tuoksultaan, joten miedompiakin on tarjolla. Annoin puuterin vaikuttaa vartin verran, jonka jälkeen imuroin sen pois.

Tuoksu hälveni hyvin imuroidessa, eikä se enää häirinnyt itseäni. Oikeastaan puuterista jäi aika raikas tuoksu leijumaan kotiin.

Meidän olohuoneen vaalealla matolla en huomannut ihan hirvittävää eroa ulkonäössä, mutta se johtunee siitä, että matto on melko uusi ja siksi aika kirkas edelleen. Maton tuoksu kuitenkin oli raikkaampi. 





Suurempi muutos tapahtui mielestäni meidän tumman harmaassa, sohvassa. Käsittelyn jälkeen sen väri oli mielestäni tummempi ja jotenkin syvempi. Samoin sohvan pinta tuntui puhtaalta ja toki tuoksu oli raikas.

Fiilis imuripuuterista jäi ihan positiiviseksi, en tiedä onko se sellainen joka kodin pakollinen siivoustuote, mutta kyllä siitä ihan hyötyä on. Lisäksi se tuo ripauksen luksusta ja mielekkyyttä siivoukseen ja jättää jälkeensä kivan raikkaan fiiliksen. Purkki on myös erittäin riittoisaa, joten siitä riittää kyllä moneen siivouskertaan.

Seuraavaksi mun kokeilulistalle pääsee suoristussuihke vaatteille. Silittäminen on mun inhokkihommaa ja tähän asti olen yleensä ennemmin kulkenut ryppyisissä vaatteissa kuin silittänyt ne. Jos voin saada suoremmat vaatteet muuten kuin silittämällä niin mä oon mukana!


Onko imuripuuteri sulle tuttu? Mitä mieltä olet tämän tyyppisistä siivousjutuista?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki kommenttia! :)