tiistai 4. syyskuuta 2018

Parhaat kesämuistot

Nyt kun elokuu vaihtui syyskuuksi, pitää kai hiljalleen irroittaa kesästä ja asennoitua nauttimaan syksyn tuulista. Kesä oli ihana, sieltä jäi monta hyvää kesämuistoa ja tässä niistä parhaat!


***


Maa, joka vei mun sydämen. Ensimmäinen koko perheen reissu oli aika kunnianhimoinen, mutta ihan kaiken sen vaivan arvoinen. Kokemukset ja ne maisemat sillä reissulla!




Jos nautin Islannin maisemista niin kyllä niistä nautin täällä Suomessakin ja etenkin Itä-Suomen reissulla. Mennessä käytiin Porvoossa ja sinne tehdään Samulin kanssa paluu nopeammin kuin arvaattekaan. Rakastuin Saimaan rantoihin ja nautin ihanasta kylpylälomasta.





Oman pihan sato

Kesän alussa me istutettiin meidän hyötypuutarhaan muutamia juttuja ja kesän aikana ollaankin saatu nauttia niin omista perunoista, tomaateista, basilikasta ja mansikoista. Kuumasta kesästä huolimatta onnistuin pitämään oikeastaan kaikki mun kasvit hengissä ja jo se oli itsessään saavutus. Just nyt haaveilen pienestä kasvihuonekaapista, jotta voisin ensi vuonna laajentaa mun satoa. Musta tuntuu, että olen jäänyt koukkuun!







Meille jo niin tuttu Pello tarjosi tänä vuonna uusia juttuja kun käytiin päivävaelluksella vaaran laella. Huikeat maisemat oli kaiken vaivan ja kipuamisen väärtti.





Aina ei tarvitse mennä kovin kauas löytääkseen jotain uutta ja kivaa tekemistä. Pori oli meille uusi tuttavuus ja päivä siellä meni hujauksessa.





Iltauinnit
Tänä kesänä kävin ensimmäistä kertaa vuosiin uimassa järvessä. Pahimpina helleaikoina kävimme lähes joka ilta uimassa. Ihanan virkistävää!







Tuhannet kilometrit

Tänä kesänä, kuten niin monena vuonna aiemmin olen istunut tuhansia ja taas tuhansia kilometrejä autossa. Olen nähnyt paljon kauniita maisemia, nauttinut auringonnousuista ja -laskuista, istunut hiljaa ja joskus nauranut. Harrastuksen takia tulee ajettua paljon kilometrejä vuodessa, mutta mä myös tykkään siitä. Ja vielä kun keittää kahvit mukaan ja eväät kassiin niin voi pysähtyä nauttiin eväistä ihan just siellä missä on parhaat maisemat tai muuten paras paikka.






Onnelliset hymyt
Tänä kesänä olen nähnyt monien rakkaiden kasvoilla onnellisia hymyjä. Rakkaiden lisäksi olen nähnyt sen myös peilistä. Kesä oli kiva ja onnellinen. Monta iloista muistoa ja lämmintä ajatusta jää tästä kesästä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki kommenttia! :)