torstai 26. marraskuuta 2015

Laivailua ja pikatalvi.

No vierähtipä siinä monta päivää ennen kun palasin blogin pariin. Oikeastaan mä pohdin viikonloppuna, että haluanko mä todella ryhtyä tähän. Nykyään kuka tahansa voi seurata mun blogia ja hetken mietin, että kestänkö jos joku alkaakin kritisoimaan mua. Mut kai mä sitten haluan kun tässä kerran tätä postausta rustaan. :)

Perjantaina lähdettiin tosiaan laivalle. Meillä oli siis Helsinki-Tukholma-Helsinki risteily ja laivana oli Viking Mariella. Oon ollut viimeksi kaksi vuotta sitten Mariellalla ja mun mielestä se oli muuttunut jonkin verran, ainakin ravintolat ehkä!? Oltiin satamassa vähän ennen viittä ja laiva lähti 17.30.

Ei varattu etukäteen ruokailuja, koska on välillä koettu ne turhiksi. Kivempi mennä fiiliksen mukaan. Melkein heti laivan lähdön jälkeen mentiin kuitenkin syömään. Valittiin ravintolaksi Ocean Grill niminen ravintola ja oltiin todella tyytyväisiä valintaan. Mä valitsin ruoaksi entrecôtea uuniperunalla ja kaveriksi punaviinia lasillisen. Tykkäsin annoksesta. Pihvi tuli reilusti punertavana, kuten tilasinkin ja oli todella mureeta. Usein ravintoloissa olen saanut pihvin liian kypsänä ja se on vaan niin kuivaa, tällä kertaa oli kuitenkin toisin onneksi. Ruoan jälkeen siirryttiinkin yökerhon puolelle ja siinähän se loppuilta sitten kuluikin.



Aamulla herättiin ajoissa ja laivan tultua satamaan lähdettiin kävelemään kohti Tukholman vanhaa kaupunkia. Ilma oli todella kylmä ja kävelyretki ei siitä syystä ollut kovinkaan nautinnollinen. Käytiin syömässä ja pyörittiin hetki ostoskeskuksissa. Mitään ei tällä kertaa kuitenkaan tarttunut matkaan. Olin juuri perjantaina ostanut itselleni muutamat housut Turusta ja Alisallekaan en keksinyt mitään, mitä olisi tarvinnut. Laivalle palattiin taksilla, niin kylmä meillä oli. Otettiin hytissä pienet päiväunet ja jatkettiin siitä jälleen illanviettoon. Itse otin rauhallisesti, koska mun tehtävänä oli ajaa autoa sunnuntaiaamuna, enkä halunnut olla kotiin palattaessa liian väsynyt. Yhden drinkin otin kuitenkin, hirvittävän kokoinen mansikkapommi, mutta olihan se hyvää. :)
Lauantain ainoa drinkki, otin kerralla sitten vähän isomman, takana olevat on normi tuoppeja, siitä voi vähän päätellä ton mun lasin kokoa. :)

Sunnuntaiaamuna saavuttiin Helsinkiin ja hieman myöhemmin sitten kotiin Turkuun. Alisalla oli ollut hyvä viikonloppu ja meilläkin kivaa, mutta ihanaa oli silti olla koko perhe yhdessä taas.

Maanantaina ja tiistaina meillä olikin täällä pikainen talvi, sillä maassa oli himppu lunta. Saatiin vihdoin pukea tuliterä toppahaalari päälle ja käytiin nappaamassa ulkoilun yhteydessä muutamat talviset kuvat. Ja hyvä että otettiinkin, sillä keskiviikkona kun aamulla herättiin, ei lumesta ollut tietoakaan ja vettä on satanut siitä asti.




Onko teillä edelleen lunta vai onko vesisade jo vienyt kaiken? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki kommenttia! :)