lauantai 29. huhtikuuta 2017

Mistä äiti syyllistyy?

Äidit on välillä kovia syyllistymään. Minä ainakin tunnen syyllisyyttä milloin mistäkin! Syyllistyminen ei aina olisi tarpeellista, mutta kai se on sisäänrakennettuna meissä?

Mistä minä olen viime aikoina syyllistynyt?

Unohdin tarkistaa onko hoitorepussa tarpeeksi varapikkareita - ei ollut.

Joskus väsyttää työpäivän jälkeen niin, ettei jaksa kehitellä mitään muka kehittävämpää touhua.

Joskus ruokaillessa mennään sieltä mistä aita on matalin, kaikki ei ole joka aterialla alusta asti itse valmistettua ja luomua.



Olin sairas, enkä jaksanut touhuta kuten terveenä.

Minun sairauden takia jumppa jäi väliin.

Tunsin syyllisyyttä jopa siitä, että olin sairas enkä voinut mennä töihin.

..ja siitä, ettei Alisa päässyt päiväkotiin (meillä tykätään päikyssä olosta.)

Tunsin syyllisyyttä, kun seuraavana päivänä sitten veimme Alisan päiväkotiin, kun olin itse kipeänä kotona.

(kauhee syyllistyminen sairastelusta..)


Alisa halusi askarrella, minä olen siinä tosi huono.

Alisalla oli vahingossa päiväkodissa reikäiset sukkahousut.

Joskus tiuskin turhasta, vaikka en haluaisi.

Jouduin viime viikonloppuna herättämään Alisan yöunilta liian aikaisin.

Iltavuorosta tullessa Alisa on usein jo nukkumassa ja aamulla menen sitten yleensä aamuvuoroon, yhteinen aika jää silloin vähiin.


Aika paljon sitä tulee syyllistyttyä ja ehkä vähän turhaan. Luulen ettei tässä listassa ole lähellekkään kaikki! HUH, rankkaa olla äiti!

4 kommenttia:

  1. Siis minäkin olen niin hyvä tässä itseni syyllistämisessä, tuttua touhua siis! <3

    VastaaPoista
  2. Voi meitä äitejä ja meidän syyllistymistä, tunnistin itseni kyllä monista kohdista. Pitäisi vaan muistaa ettei kukaan voi olla täydellinen ja että joskus sitä itsellä on ihan väärä kuva siitä mikä edes on täydellistä. Helpommin sanottu kuin tehty..

    PS. Ihanat leggingsit!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot ihan oikeessa! Kiitos, ne on kyllä ihan lempparit tällä hetkellä...😍

      Poista

Jätä toki kommenttia! :)