lauantai 25. maaliskuuta 2017

Täydellisen hääpuvun metsästys

Hääpuku on varmaan jokaiselle morsiamelle yksi tärkeimmistä hankinnoista hääpäivää varten. Mä olin vetkuttanut hääpuvun hankintaa, koska mua jännitti, että näyttäisin lihavalta hääpuvussa. Sain kuitenkin toiselta ensi kesän morsiamelta niin vahvan suosituksen eräästä hääpukuliikkeestä, että heti sen jälkeen varasin sovitusajan kyseiseen liikkeeseen. Ja nyt seuraa tärkein neuvo tuleville morsiamille:

Älä pelkää näyttäväsi lihavalta, sillä se oikea puku korostaa vartalossa niitä oikeita kohtia ja näytät upealta!

Oikean puvun valinnassa kannattaa käyttää ammattilaista, ellet ole itse 100% varma siitä millainen puku juuri sun kropalle sopii. Mä valitsin siis hääpukuliikkeeksi turkulaisen Fiancéen ja jo viestitellessäni heidän kanssaan mulle jäi todella lämmin ja luottavainen fiilis. Mä olin kuullut ja lukenut liikkestä paljon hyvää, elin kuitenkin siinä harhaluulossa, että tuollaisessa liikkeessä puvut maksaisivat 1500€ ja sen yli. Onneksi kuitenkin menin juuri tähän liikkeeseen.




Vähän jännittyneenä ja hieman jopa stressaantuneena astelin kaasoni kanssa hieman ennen sovittua aikaa liikkeeseen. Jo siinä kohtaa meinasin pyörtyä, paljon pukuja ja kaikki todella upeita, miten osaisin valita sen juuri minulle sopivan?

Ihana henkilökunta ohjasi meidät odottamaan sohvalle ja pöydällä oli lukuisia häälehtiä, joita aloin hermostuneena selaamaan, jotta osaisin vähän näyttää millaisen haluaisin. Mulla ei ollut oikein mitään idea siitä, millainen olisi mulle sopiva puku. Kerroin heille kuitenkin hieman millaisista puvuista pidin ja millaisista en ehkä niin kovin.


Fiancéen omistajatar Tiina oli todella upea ammattilainen ja hän silmäili nopeasti vartaloani ja kertoi erään puvun tulleen heti mieleen kun astuin liikkeeseen. Kun näin puvun siinä rekillä, mulle tuli jännä tunne. Se ei ollut ihan sellainen, millaista olin ehkä ajatellut, vaikka hyvin paljon siitä löytyi niitä ajattelemiani asioita. Otimme esille myös kymmenkunta muuta minun vartalolleni sopivaa pukua. Puvut olivat kauniita, mutta jotenkin katseeni aina palasi tuohon ensiksi esiteltyyn.

Sitten oli aika siirtyä upeisiin suuriin sovituskoppeihin ja aloittaa varsinainen sovitus. Aloitimme siitä puvusta jota olimme ihan ensiksi katsoneet. En ole kovin herkkä tyyppi tai pidä itseäni minään häähulluna. En osannut kuvitella etukäteen millaista olisi sovittaa hääpukua, olinhan ensimmäistä kertaa ikinä hääpukuliikkeessä. Kun sain puvun päälleni, mulle tuli ihan käsittämätön tunne siitä, että tämä on mun puku. Vesi kohosi silmiin, en olisi ikinä uskonut reagoivani mihinkään pukuun niin. Kaasoni ja Fiancéen Tiina ylistivät myös pukua ja todella, se näytti päälläni upealta, en näyttänyt tippaakaan lihavalta. Varovasti mun oli kysyttävä mitä kyseinen puku maksaa, pelkäsin koko ajan, ettei meidän budjetti millään venyisi sen hankkimiseen ja pettymys olisi valtava. Kuulin hinnan ja ajattelin, että se kyllä hieman ylittäisi budjettimme, mutta ei niin paljoa, että ostaminen jäisi siitä kiinni. Olin antanut itselleni luvan joustaa hääpuvun hinnassa, etenkin kun tähän asti olemme onnistuneet jopa alittamaan budjettimme monessa asiassa. Alitajunnassani kai päätin jo tuossa hetkessä, että ostan puvun.

En missään kohtaa voinut uskoa, että ensimmäinen näkemäni ja sovittamani puku olisi se minun puku, siksi sovittelin monta muutakin pukua. Muutama erilainen yläosa ja materiaali, todella käsittämätöntä miten esimerkiksi muutaman sentin ero siinä, mistä kohtaa helma lähtee levenemään vaikuttaa todella paljon siihen miltä puku näyttää. Sitten tuli vastaan yksi puku, jota sovittaessa pysähdyin ajattelemaan, että tämä olisi kyllä hyvin lähellä sen ensimmäisen sovittamani puvun kanssa. Etenkin kun Tiina keksi laittaa siihen erillisen strassivyön. Kokeilimme niitäkin muutamaa erilaista, kunnes se kaunein löytyi. Ajattelin, että nyt tästä todella tuli hankalampi päätös...




Valintaa varten laitoin uudelleen sen ensimmäisen puvun päälle ja lisäsimme siihen vielä sen erillisen vyön ja...
...mä vaan tiesin, että siinä se nyt on!

En olisi voinut ikinä uskoa, että oikea puku löytyy niin helposti ja että se aiheuttaa sellaisen reaktion. On käsittämätöntä, miten Tiina pystyi yhdellä silmäyksellä valitsemaan minulle sen täydellisen puvun. Jokainen morsian ansaitsee tällaisen tunteen ja kohtelun kuin mitä Fiancéessa koin. Tästä syystä minäkin voin vilpittömästi ja täydestä sydämestäni suositella liikettä jokaiselle morsiammelle, niin täydellistä! Tämäkin puku näytti kuvissa ihan erilaiselta kun myöhemmin katsoin netistä, joten mitään pukua ei kannata jättää sovittamatta pelkän kuvan perusteella. Oman vartalon päällä puvut näyttävät aivan erilaiselta.

Puku ja erillinen vyö lähtivät tilaukseen ja myöhemmin kesällä käyn vielä sovittamassa pukua kun se on saapunut liikkeeseen. Siihen saakka ihailen kaasoni ottamia kuvia puvusta. Te pääsette ihastelemaan pukua sitten häiden jälkeen, sillä postauksen kuvissa ei ole sitä valitsemaani pukua tai vyötä, säilytettäköön salaisuus vielä...;)

Askel lähempänä häitä ja ainakin pukuni on täydellinen.

Niin tunteikas päivä.<3

6 kommenttia:

  1. Ihana että puku löytyi ja kokemus hääpukuliikkeessä oli noin mahtava! Innolla jään odottamaan millaisen puvun valitsit!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä ihan huippua! :) Varmasti pääsette näkemään pukuni. <3

      Poista
  2. Ihanaa että löytyi se oikea! :) Itse ostin äskettäin oman mekkoni,vaikka olin vaipua epätoivoon. Sieltä se kuitenkin löytyi,täydellinen mekko♡

    http://starbox.fi/tuijastateofmind

    VastaaPoista

Jätä toki kommenttia! :)