torstai 15. marraskuuta 2018

OLIN UNOHTANUT MITÄ YÖHERÄILY ON!

Yöheräily - tuo tuttu vieras lapsiperheissä, etenkin vauvavuosina. Aika kultaa muistot ja olin jo päässyt unohtamaan millaista se on. Neljävuotiaan vanhempina olimme jo useamman vuoden nukkuneet suht hyvin.


...kunnes tällä viikolla!


Flunssa, nuha ja yskä vaikeuttivat nukkumista ja Alisa on nukkunut erittäin levottomasti. Ja me vanhemmat tietysti siinä sivussa. Vaikka yritimme hieman vuorotella valvomisen suhteen, niin kyllä se silti vaikutti molempiin. Aamuisin töihin raahautuminen on ollut ihan kamalaa. Olen ollut niin väsynyt, että olisin antanut mitä vaan että olisin saanut nukkua edes hetken pidempään. Äitiyslomalla sai sentään yleensä nukkua päiväunet huonon yön jälkeen, mutta nyt ei. 





Olin kyllä totaalisesti unohtanut miten raskasta huonosti nukkuminen on. Minuun huonosti nukkuminen vaikuttaa ainakin siten, että olen huonolla tuulella. Jospa loppuviikko menisi paremmalla tuulella!

En voi pelkästään Alisaa syyttää, viikonloppuna unet jäivät myös hieman vähäisiksi, koska olimme Samulin kanssa laivalla ja sieltä tultua leivoin myöhään yöhön kakkuja Samulin syntymäpäiville. Siihen päälle tämä normaalia huonommin nukuttu alkuviikko ja eilen keskiviikkona olin ihan loppu tähän viikkoon! Onneksi mulla koitti nyt ensimmäiset arkivapaat ja olen tänään ja huomenna kotona ennen viikonloppuna alkavaa työviikkoa.

Tänä aamuna nukuinkin ihan ennätyspitkään ja Alisakin touhusikin omiaan koko aamun. Meidän on nyt tarkoitus vain ja ainoastaan levätä Alisan kanssa, jotta hän terveyhtyisi kokonaan ja minä piristyisin. Jossain määrin ajattelin jo valmistella meidän Berliinin reissuakin, sillä seuraavat vapaat vietetäänkin sitten Berliinissä. Ajattelimme ottaa todella rajallisen määrän matkatavaroita, joten niitä tarvitsee hieman suunnitella etukäteen.

On tällä viikolla kivojakin juttuja ollut, kun kävin kasvattamassa joulufiilistä yhtenä iltana. Huomenna tulossa lisää siitä. Tulehan huomenna kurkkaamaan myös herkullinen alekoodi ihanaan joulukauppaan!




Terveisin: Väsynyt zombiemutsi, huomenna kenties jo oma itsensä!

1 kommentti:

  1. Yöheräilyt on tosiaan rankkoja. Toivottavasti olette tänään saaneet lepäiltyä <3 Alisalle paranemisia <3

    VastaaPoista

Jätä toki kommenttia! :)