lauantai 25. elokuuta 2018

Sairastelun pieniä iloja...

Nyt kun tässä on useampi päivä maattu sohvalla sairaana, aloin miettiä onko tässä sairastelussa mitään hyvää... Luin joskus, että positiivinen ajattelu edesauttaa parantumista, joten ajattelin kokeilla sitäkin. Parantua mä nimittäin haluaisin just nyt kaikista eniten. Ajattelin listata niitä juttuja, mitkä mua tällä hetkellä edes vähän piristää...


***



Nukkuminen
Yöunet ovat välillä olleet katkonaisia yskän takia, mutta joka tapauksessa olen nukkunut ja paljon. Yli 10 tunnin yöunia, päiväunia, iltapäiväunia...


Kahvin ja teen nautiskelu
Tätä mä kyllä tekisin varmaan ilman sairasteluakin, sillä vihdoin ostin tuon pannun Ikeasta ja ehkä parhaiten käytetty 7€ ikinä. Etenkin kahvi on niiiin erilaisen makuista kun normikeittimellä tehty. Mauritiuksella tarjoiltiin aamupalalla kahvi tuollaisella ja se oli niin huikean makuista, että siitä jäi kipinä kokeilla samaa myös kotona. En ole koskaan pitänyt itseäni mitenkään kahvihifistelijänä, mutta hiljalleen musta on tulossa jotain etäisesti siihen suuntaan. Toistaiseksi olen tyytynyt ihan markettikahviin, mutta työkaverilta sain vinkin käydä tutustumassa Turun kahvipaahtimon valikoimiin ja näin aion tehdä kun sairasvuoteelta tokenen.




Ison lapsen äitinä oleminen
Kun itse on toipilaana, sitä nauttii paljon enemmän siitä, että lapsi on jo niin "iso". Eihän vajaa 4 vuotias nyt mikään iso lapsi ole, mutta melkein kaikki sujuu jo omatoimisesti, eikä minua tarvita ihan joka juttuun. Alisa myös leikkii itsenäisesti tosi sujuvasti tai välillä myös askartelee. Uusin villitys on kellon opettelu, noin vartin välein hän kyselee mitä kello on ja yritää opetella kellonaikoja. Leikkimisen ja muun ohella hän on oiva apuri, välillä heiluu pölyrätti ja välillä imuri, tiskikonekin tyhjenee mukavasti, joten mikäs tässä on sairastaessa...


Suunnittelu
Vaikka blogihommat ei ole ihan hirveästi edennyt, olen tehnyt muita suunnitteluasioita, kuten millaiset joulukortit tänä vuonna voisi toteuttaa tai millaisia joululahjoja teen tänä vuonna. xD Vaikka on vasta elokuu ja en todellakaan ihan vielä halua aloittaa jouluhössötystä, Pinterestin selaaminen on kuitenkin iisiä näin sohvanperukoilta.


Tv-sarjat ja elokuvat
Oon ennenkin kehunut meidän Elisa viihdettä, sillä siellä on mulle paras tarjonta sarjoja ja elokuvia. Tykkään eniten katsella kotimaisia sarjoja ja elokuvia ja niitä olenkin nyt viime päivinä katsonut oikein urakalla. Sairastelu on antanut siis syyn hyvällä omalla tunnolla katsoa televisiota tuntitolkulla.


***

Vaikka pieniä positiivisia pilkahduksia tässä onkin ollut, toivoisin että parantuisin mahdollisimman pian. Toivottavasti jo viikonlopun aikana pääsen liikkeelle kodin ulkopuolelle ja ensi viikolla töihinkin. Alkaisi kenties nämä blogijututkin sujua. :)

Parempaa viikonloppua teille! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki kommenttia! :)