maanantai 16. tammikuuta 2017

Kampaajien kauhu, uudet hiukset kotikonstein

Mä taidan olla kampaajien kauhu kun menen leikkelemään ja värjäilemään hiuksiani ominpäin. Olen tosi saamaton kampaajalla käymisen suhteen ja usein mulle iskee tarve uusille hiuksille kuin salama kirkkaalta taivaalta, yleensä viikonloppuna... Ihan niin kuin tälläkin kertaa.

Uusi liila kynsilakka inspiroi mua kokeilemaan samaa sävyä myös hiuksiin. Mulla ei koskaan aikaisemmin olekaan sitä sävyä hiuksissa ollut. Nyt on!


Sanomattakin on selvää, etten ole erityisen tarkka hiuksistani. Joten sen takia nappasinkin hiukset ponihännälle lähelle otsaa. Ronskisti vain keittiösaksilla kymmenisen senttiä pois ja ponnari auki. Pöh! Hiuksista ei ollut hävinnyt juuri mitään, joten hiukset ponnarille uudelleen ja lisää senttejä pois. Kasa hiuksia lähti, mutta silti pituudessa ei tapahtunut mitään superradikaalia kokonaisuudessaan. Hiukset kyllä ohenivat mukavasti ja yleisilme keveni.

Halusin, että hiuksissa säilyy pituutta niin, että se on laitettavissa joko kokonaan tai sitten puoliksi kiinni, mutta tarvittaessa voisi pitää aukikin. Viime aikoina hiukseni ovat olleet vain raskaan näköisellä ponnarilla, joka sekään ei ole ollut yhtään kivannäköinen epämääräisesti kulahtaneen hiusvärini kanssa.


Kuten kotona värjätessä usein tapahtuu, tyvi on vaaleamman liila kuin latvasta. Latvaa kohden liila tummenee ja syvenee. Tykkään väristä ja se on kivaa vaihtelua, vaikka ensin mietinkin, että tuliko värjättyä liian raju väri, mutta ei sentään. Vaikka en kovin usein jaksa olla kiinnostunut ulkonäöstäni niin kyllä uusi hiusväri aina piristää, oli se sitten kampaajan tai ihan itse värjäämä. Saattaa olla, että värjään hiukset uudelleen tällä sävylle, ellen sitten kyllästy ennen sitä. Kotona värjäämisessä on tietysti se etu, että tulee hieman edullisemmaksi värjätä hiuksia, mikäli sattuu kyllästymään.

Pelolla odotan kuitenkin sitä päivää kun onnistun mokaamaan hiusteni kanssa jotain, mutta toisaalta, ainahan sitä kasvaa lisää. Mulle vähän liikaakin. No, sitä päivää odotellessa kun joku epäonninen kampaaja vielä joutuu korjailemaan mun jälkiä. ;)

Mukavaa alkanutta viikkoa! :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki kommenttia! :)